Nakonfigurovať

Predaj:+421 911 585 052

Obchodné podmienky

Čl. I. Všeobecné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo zmlúv uzatvorených medzi Dodávateľom, ktorým je spoločnosť VANNI s.r.o., so sídlom Bratislavská 279, 010 01 Žilina, Slovenská republika, IČO: 54 217 377, DIČ: 2121611052, IČ DPH SK: . 2121611052, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, v odd. Sro, vo vložke č. 78614/L (ďalej len "Dodávateľ"), a Objednávateľom, ktorých predmetom je zhotovenie a dodanie tovaru podľa osobitných požiadaviek Objednávateľa, vyrábaného na mieru alebo určeného osobitne pre jedného Objednávateľa, ktorý je prezentovaný na internetovej stránke www.vanni.sk ako elektronického obchodu Dodávateľa.

Kontaktné údaje Dodávateľa:

kontaktné osoby pre elektronický obchod:
email: info@vanni.sk
Mob: +421 911/585052

Konateľ spoločnosti
Miroslav Zimen
Tel: +421 911/585052
e-mail: info@vanni.sk

bankové spojenie:
IBAN: SK41 7500 0000 0040 2985 5772

adresa sídla spoločnosti:
VANNI s.r.o., so sídlom Bratislavská 279, 010 01 Žilina, Slovenská republika
IČO: 54 217 377, DIČ: 2121611052 IČ DPH SK: . 2121611052, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, v odd. Sro, vo vložke č 78614 / L

Príslušným orgánom vykonávajúcim dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P.O. Box B-89; 011 79 Žilina 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny odbor
Tel. č.: 041/ 7632 130, 041/724 58 68, Fax č.: 041/ 7632 139

Emailová adresa: info@soi.sk, za@soi.sk

http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

1.1 Práva a povinností Objednávateľa, ktoré nie sú vyslovene upravené v týchto všeobecných obchodných podmienkach sa riadia najmä nasledujúcimi právnymi predpismi Slovenskej republiky v ich platnom a účinnom znení:

  • Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. (ďalej len OZ).
  • Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov. (ďalej len zákon č. 102/2014 Z. z.) 
  • Zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov
  • Zákon č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.
  • Zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

1.2 Zmluvy uzatvárané prostredníctvom internetového obchodu medzi Dodávateľom a Objednávateľom majú charakter zmlúv o dielo, resp. zmlúv o zhotovení veci na zákazku ( ďalej ako ,,zmluva“).

1.3 Tieto všeobecné obchodné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy medzi Dodávateľom a Objednávateľom. V prípade, že Dodávateľ a Objednávateľ uzatvoria písomnú zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia tejto zmluvy uprednostnené pred týmito všeobecnými obchodnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami.

1.4 Dodávateľ je aj prevádzkovateľom systému elektronického obchodu prevádzkovaného prostredníctvom internetovej stránky : www.vanni.sk (ďalej len „ internetový obchod“).

1. 5 Dodávateľ je platiteľom DPH (Dane z pridanej hodnoty)

1.6  Objednávateľom je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá vyplnila a odoslala objednávku prostredníctvom objednávkového formulára (ktorý funguje prostredníctvom systému automatického online konfigurátora), prostredníctvom Internetového obchodu Dodávateľa a ktorá obdržala emailové oznámenie o potvrdení, resp. o akceptácii objednávky. Objednávateľom je taktiež každá osoba, ktorá zadala objednávku telefonicky, alebo zaslaním emailu.

1.7  Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní spotrebiteľskej zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pre predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

1.8 Podnikateľom je osoba, ktorá je zapísaná v obchodnom registri alebo podniká na základe živnostenského oprávnenia alebo na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov alebo fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného režimu. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení. 1.9 Pre odstránenie pochybností platí, že Objednávateľom je osoba identifikovaná vo fakturačných údajoch. Fakturačné údaje nie je možné po vystavení faktúry meniť. Ak Objednávateľ vo fakturačných údajoch uvedie svoje IČO, platí, že koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti a platia pre neho ustanovenia týchto VOP vzťahujúce sa na Objednávateľov - podnikateľov. Ak názov Objednávateľa – podnikateľa, údaj DIČ alebo IČ DPH nekorešponduje s údajom IČO, rozhodujúcim pre identifikáciu Objednávateľa - podnikateľa je údaj IČO.

1.10  Tovarom alebo produktom sa rozumejú produkty, ktoré sú prezentované v internetovom obchode Dodávateľa na webovej stránke www.vanni.sk (ďalej len „produkt“ a/alebo „tovar“).

1.11 Všetky produkty, ktoré sa nachádzajú v ponuke Dodávateľa na jeho internetovej stránke sa zhotovujú  podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, vyrábajú sa na mieru alebo sú určené osobitne pre jedného spotrebiteľa (ďalej len "tovar zhotovený na mieru"), Táto skutočnosť je vyznačená na stránke internetového obchodu pri popise a špecifikácii hlavných vlastností tovaru.

1.12 Objednávkou sa na účely týchto všeobecných obchodných podmienok rozumie objednávka produktov a služieb, zhotovených alebo poskytnutých na mieru alebo na základe osobitých požiadaviek Objednávateľa, ktorou si Objednávateľ záväzne objedná u Dodávateľa zhotovenie a dodanie uvedeného produktu alebo poskytnutie uvedenej služby. Objednávka môže byť prijatá Dodávateľom len telefonicky, elektronicky emailom alebo prostredníctvom objednávkového formulára (ktorý funguje systémom automatického online konfigurátora).

1.13  Pre podávanie objednávok tovarov prostredníctvom objednávkového systému, nie je potrebná osobitná registrácia.

1.14 V prípade akýchkoľvek sťažností, alebo podnetov, tie spotrebiteľ môže adresovať aj priamo Dodávateľovi, pričom sa odporúča spotrebiteľom, aby sťažností a podnety Dodávateľovi adresovali na emailovú adresu Dodávateľa: info@vanni.sk

1.15 Akákoľvek sťažnosť bude posúdená a vybavená do 10 pracovných dní v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Pričom o jej vybavení Dodávateľ informuje spotrebiteľa rovnakou formou, akou spotrebiteľ sťažnosť, alebo podnet Dodávateľovi doručil.

Čl. II. Spôsob uzatvárania zmluvy

2.1 Návrh na uzavretie zmluvy zasiela Objednávateľ Dodávateľovi vo forme vyplneného a odoslaného objednávkového formulára na internetovej stránke Dodávateľa (fungujúceho systémom automatického online konfigurátora), elektronickou poštou (emailom) alebo telefonicky (ďalej len ,,objednávka“).

2.2 Návrhom na uzatvorenie zmluvy sa rozumie rovnako zaslanie cenovej ponuky vyhotovenej Dodávateľom na základe emailovej objednávky Objednávateľa. K uzatvoreniu zmluvného vzťahu dochádza v tomto prípade písomným potvrdením (elektronicky) cenovej ponuky Dodávateľa Objednávateľom. 2.3 Objednávku uskutočnenú telefonicky je potrebné potvrdiť e-mailom. Potvrdzujúci e-mail obsahuje meno a priezvisko, telefónne číslo a e-mailovú adresu, dodaciu a fakturačnú adresu, názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, spôsob dopravy, spôsob platby a dátum vystavenia objednávky. 

2.4 Objednávka uskutočnená prostredníctvom akéhokoľvek prostriedku diaľkovej komunikácie je záväzná. Objednávateľ odoslaním objednávky potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu za tovar.

2.3 Odoslaním objednávky v internetovom obchode Dodávateľa dáva Objednávateľ Dodávateľovi záväznú ponuku na uzatvorenie zmluvného vzťahu; Pred odoslaním objednávky je Objednávateľovi umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári (fungujúceho systémom automatického online konfigurátora) a potvrdenie Objednávateľa o tom, že sa s týmito obchodnými podmienkami zoznámil.

2.4 Následne po odoslaní objednávky obdrží Objednávateľ na svoju e-mailovú adresu oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému Dodávateľa (ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“). Na e-mailovú adresu Objednávateľa môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.

2.5 Potvrdenie doručenia obsahuje údaje o tom, že Dodávateľovi bola doručená objednávka, nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie zmluvy medzi Dodávateľom a Objednávateľom.

2.6 Dodávateľ následne zašle na e-mailovú adresu Objednávateľa informáciu o tom, či bola objednávka Objednávateľa akceptovaná (ďalej len „akceptácia objednávky“). Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre Objednávateľa, údaje o Dodávateľovi (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.

2.7 Zmluva medzi Dodávateľom a Objednávateľom je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej podobe Objednávateľovi.

2.8 Zmluva medzi Objednávateľom a Dodávateľom sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov Dodávateľa a Objednávateľa.

2.9 V prípade, ak osobitné požiadavky Objednávateľa na Dodávateľom ponúkaný tovar nebude možné zrealizovať prostredníctvom objednávkového formulára (fungujúceho systémom automatického online konfigurátora), tzn. ak online konfigurátor nebude pre Objednávateľa postačujúci, Dodávateľ umožňuje Objednávateľovi pri ponúkanom tovare využiť možnosť tzv. special request v rámci, ktorej bude môcť Objednávateľ emailom zaslať svoje požiadavky na vyhotovenie ponúkaného produktu priamo Dodávateľovi, ktorý na ich základe spracuje cenovú ponuku pre Objednávateľa, pričom po jej odsúhlasení Objednávateľom, Dodávateľ vystaví zálohovú faktúru vo výške 70% z ceny tovaru, ktorú sa Objednávateľ zaväzuje uhradiť v lehote 15 dní odo dňa potvrdenia objednávky a obdržania zálohovej faktúry, inak objednávka zaniká.

2.10 Zhotoviteľ stanovuje cenu tovaru zhotoveného na mieru podľa druhu, povahy, náročnosti, špecifík, termínu na jeho zhotovenie a osobitných požiadaviek zo strany Objednávateľa. 2.11 Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť zvyšnú časť ceny tovaru vo výške 30 % ceny tovaru po montáži samotného produktu Dodávateľom. Ostatné podmienky týkajúce sa uzavretia zmluvy medzi Dodávateľom a Objednávateľom, predmetom ktorej je zhotovenie tovaru podľa osobitných požiadaviek Objednávateľa, tovar vyrobený na mieru alebo určený osobitne pre jedného spotrebiteľa, pokiaľ Objednávateľ využije pri ponúkanom produkte možnosť special request budú individuálne dohodnuté medzi Dodávateľom a Objednávateľom.

Čl. III. Informácie poskytované pred uzatvorením zmluvy

3.1 Dodávateľ jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky Objednávateľa o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že:

a) o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe informoval na príslušnej stránke elektronického obchodu Dodávateľa,

b) o obchodnom mene a sídle Dodávateľa informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu Dodávateľa a v čl. I. týchto všeobecných obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Dodávateľa

c) o telefónnom čísle Dodávateľa a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt Objednávateľa s Dodávateľom, najmä adresu jeho elektronickej pošty a číslo faxu, ak ich má informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu Dodávateľa a v čl. I. týchto všeobecných obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Dodávateľa,

d) o adrese Dodávateľa, na ktorej môže Objednávateľ uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. I. týchto všeobecných obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Dodávateľa ,

e) o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že Objednávateľ ich bude povinný uhradiť informoval na príslušnej stránke elektronického obchodu Dodávateľa,

f) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa Dodávateľ zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov Objednávateľa informoval v príslušných článkoch týchto všeobecných obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Dodávateľa,

g) o cene za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré je možné využiť na účely uzavretia zmluvy, ak ide o číslo služby so zvýšenou tarifou, informoval v čl. XVI. týchto všeobecných obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Dodávateľa,

h) o tom, že spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, prípadne informáciu o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy, informoval v čl. XIII. týchto všeobecných obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Dodávateľa,

i) o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; informoval v čl. II. týchto všeobecných obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Dodávateľa,

j) o povinnosti Objednávateľa uhradiť Dodávateľovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, ak Objednávateľ odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil Dodávateľovi výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informoval v čl. XIII. týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Dodávateľa, k) o poučení o zodpovednosti Dodávateľa za vady tovaru alebo služby podľa Občianskeho zákonníka informoval v čl. XII. týchto všeobecných obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Dodávateľa, l) o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo Dodávateľom podľa prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca alebo Dodávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných Objednávateľovi po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje, informoval na príslušnej stránke elektronického obchodu m) o povinnosti Objednávateľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť Dodávateľa a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak zo zmluvy vyplýva pre Objednávateľa takýto záväzok, informoval na príslušnej stránke elektronického obchodu Dodávateľa a v týchto všeobecných obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke Dodávateľa, n) o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých Dodávateľ vie, alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, Dodávateľ Objednávateľa neinformoval, nakoľko tieto sa vzťahujú iba na tovar s elektronickým obsahom, ktorý sa v ponukovom katalógu Dodávateľa nenachádza, o) o úkonoch potrebných na uzatvorenie zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal v týchto všeobecných obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Dodávateľa, p) o tom, že zmluva medzi Objednávateľom a Dodávateľom bude uložená v elektronickej podobe u Dodávateľa a je Objednávateľovi dostupná po tom, ako si ju písomne vyžiada, informoval na príslušnej stránke elektronického obchodu Dodávateľa a v týchto všeobecných obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Dodávateľa, q) o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk, informoval na príslušnej j stránke elektronického obchodu Dodávateľa a v týchto všeobecných obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu Dodávateľa, r) o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov; Dodávateľ informoval v týchto všeobecných obchodných podmienkach v čl. XV. a zároveň uviedol v týchto všeobecných obchodných podmienkach odkaz na platformu alternatívneho riešenia sporov, prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.

Čl. V. Práva a povinnosti Dodávateľa

5.1 Dodávateľ je povinný:

a) zhotoviť a dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou Objednávateľovi tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,

b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,

c) bezodkladne po uzavretí zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť Objednávateľovi potvrdenie o uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom emailu.

d) odovzdať Objednávateľovi najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi SR (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).

5.2 Dodávateľ má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny za tovar zhotovený na mieru od Objednávateľa.

5.3 Ak Dodávateľ nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu zo zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Dodávateľa alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar Objednávateľovi v lehote určenej týmito všeobecnými obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke, Dodávateľ je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať Objednávateľa a zároveň je povinný ponúknuť Objednávateľovi náhradné plnenie alebo možnosť pre Objednávateľa odstúpiť od j zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak Objednávateľ odstúpi od zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto všeobecných obchodných podmienok, je Dodávateľ povinný vrátiť Objednávateľovi už zaplatenú cenu za tovar dohodnutú v zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený Objednávateľom.

Čl. VI. Práva a povinnosti Objednávateľa

6.1 Objednávateľ bol Dodávateľom oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu za tovar zhotovený na mieru.

6.2 Objednávateľ je povinný:

a) prevziať objednaný a dodaný tovar,

b) zaplatiť Dodávateľovi dohodnutú cenu za tovar v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,

c) potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.

6.3 Objednávateľ má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.

6.4 Objednávateľ má okrem iného právo neprevziať dodaný tovar od dopravcu najmä pokiaľ je dodaná vec iného typu alebo v prípadoch:

a) dodania veci, ktorá je v rozpore s uzavretou zmluvou (inej alebo poškodenej veci),

b) dodania veci v poškodenom obale alebo, c) dodaní veci bez príslušných dokladov.

6.5 Pokiaľ dôjde k dodaniu veci Objednávateľovi podľa písm.

a) bodu 6.4 tohto článku, má Objednávateľ okrem iného právo na to, aby mu Dodávateľ bezplatne a bez zbytočného odkladu dodal vec v súlade s dohodnutými podmienkami v zmluve, a to buď výmenou veci alebo jej opravou. Ak nie je takýto postup možný, má právo Objednávateľ požadovať zľavu z ceny tovaru alebo od zmluvy odstúpiť.

Čl. VII. Dodacie a platobné podmienky

7.1 Pri produktoch vyrábaných na mieru pre Objednávateľa je dodacia lehota uvedená v rámci objednávkového formulára (fungujúceho systémom automatického online konfigurátora) pri danom produkte na internetovej stránke elektronického obchodu Dodávateľa.

7.2 Ak sa Dodávateľ a Objednávateľ v zmluve nedohodli inak, Dodávateľ je povinný dodať vec najneskôr do 6 týždňov odo dňa uzavretia zmluvného vzťahu medzi Objednávateľom a Dodávateľom, resp. odo dňa akceptácie objednávky a zaplatenia ceny za tovar.

7.3 Ak Objednávateľ vznesie akékoľvek dodatočné požiadavky súvisiace s predmetom objednávky, môže sa dodacia lehota predĺžiť o čas nevyhnutný na vykonanie týchto zmien.

7.4 Tovar je expedovaný po úhrade 100% ceny tovaru a ďalších poplatkov. Dodávateľ nie je povinný zhotoviť a dodať tovar Objednávateľovi pred zaplatením ceny tovaru a ďalších poplatkov zo strany Objednávateľa Dodávateľovi. V prípade úhrady ceny tovaru a ďalších poplatkov bezhotovostným prevodom nie je Dodávateľ povinný pristúpiť k vybavovaniu objednávky pred úhradou ceny tovaru a ďalších poplatkov, pričom lehota na dodanie tovaru začína plynúť najskôr dňom pripísania ceny tovaru a ďalších poplatkov na účet Dodávateľa. 

7.5 Dodávateľ je oprávnený vyzvať Objednávateľa na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v zmluve.

7.6 Farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom, ako ich bude Objednávateľ vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite zobrazovacieho monitora, resp. iného použitého zobrazovacieho zariadenia.

Čl. VIII. Spôsob dodania tovaru

8.1 Dodanie tovaru uskutoční Dodávateľ vlastnými prostriedkami k rukám Objednávateľa (alebo Objednávateľom písomne splnomocnenej osobe na prevzatie tovaru), alebo prostredníctvom tretích osôb (prepravných a zásielkových spoločností).

8.2 Spôsoby dodania tovaru sprostredkované Dodávateľom: -Tovar dodávaný prostredníctvom kuriérskej spoločnosti /výška nákladov spojená s týmto spôsobom dodania tovaru bude zrejmá z objednávkového formulára pri výslednej cene za objednaný produkt podľa požiadaviek Objednávateľa/ -Tovar dodávaný vlastnými prostriedkami Dodávateľa v prípade, ak Objednávateľ pri produkte podľa jeho požiadaviek zvolí aj možnosť montáže tovaru Dodávateľom, výška nákladov spojená s týmto spôsobom dodania tovaru bude zrejmá z objednávkového formulára pri výslednej cene za objednaný produkt podľa požiadaviek Objednávateľa/

8.3 Tovar môže byť dodaný prostredníctvom kuriérskej spoločnosti na adresu miesta dodania uvedenú Objednávateľom v objednávke. Kuriérska služba bude telefonicky kontaktovať Objednávateľa pred dodaním tovaru a záväzne si s ním dohodne presný čas dodania tovaru. V prípade, ak Objednávateľ nebude prítomný v čase, ktorý si záväzne dohodol s kuriérskou službou, na mieste dodania a nesplnomocní inú osobu na prevzatie tovaru, Objednávateľ zodpovedá za škodu, ktorá vznikla Dodávateľovi a/alebo kuriérskej službe v dôsledku neúspešného dodania tovaru. Náklady opätovného dodania tovaru Objednávateľovi znáša Objednávateľ.

8.4 Objednávateľ je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je Dodávateľom alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a Objednávateľom dohodnuté v zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Miesto“). Objednávateľ je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je Dodávateľom alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a Objednávateľom dohodnuté v zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový rozsah“). Dodávateľ tovar doručuje na zadanú adresu, ktorú zadal Objednávateľ pred dom/bytový dom, pokiaľ je prístup k nemu po spevnenej komunikácii a nie je obmedzený zákazom vjazdu pre daný typ vozidla.

8.5 V prípade, ak Dodávateľ dopraví tovar Objednávateľovi na Miesto a v Časovom rozsahu, Objednávateľ je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru Objednávateľovi. Doručením tovaru Objednávateľovi sa rozumie dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie Objednávateľom alebo treťou osobou splnomocnenou Objednávateľom a podpísanie protokolu o doručení a odovzdaní tovaru Objednávateľom alebo treťou osobou splnomocnenou Objednávateľom.

8.6 Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti Objednávateľa na Mieste a v Časovom rozsahu alebo v prípade, ak Objednávateľ bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí Časového rozsahu, vzniká Dodávateľovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na Miesto.

8.7 Objednávateľ je oprávnený skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu Dodávateľa alebo prepravcu. V prípade zistenia existencie vady tovaru a/alebo v prípade ak zásielka nie je kompletná (nižší počet kusov tovaru, resp. chýba objednaný tovar), je zástupca Dodávateľa povinný umožniť Objednávateľovi vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného Dodávateľovi môže následne Objednávateľ odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne uplatniť reklamáciu vád tovaru u Dodávateľa alebo určenej osoby. V prípade, ak Objednávateľ odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru Dodávateľovi znáša Dodávateľ.

8.8 V prípade poškodenia tovaru je nutné na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom - kuriérskou službou protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Objednávateľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať Dodávateľa. 

8.9 Objednávateľ nemôže odmietnuť prevzatie ním objednaného tovaru z dôvodu rozmerových disproporcií vstupných otvorov ( napr. dvier ) do priestoru, v ktorom má byť tovar vyložený, zmontovaný a umiestený voči rozmerom tovaru objednaného a vyrobeného podľa požiadaviek Objednávateľa.  8.10 Dodanie tovaru na územie členských štátov Európskej únie, príp. iných štátov sa uskutočňuje na základe predchádzajúceho súhlasu a vzájomného písomného odsúhlasenia si ceny za poštovné a balné a príp. ďalších dodacích podmienok medzi Objednávateľom a Dodávateľom.

Čl. IX. Cena za tovar zhotovený na mieru

9.1 Cena produktov (tovarov a služieb) objednávaných prostredníctvom objednávkového formulára (fungujúceho systémom automatického online konfigurátora) je pre daný produkt individuálna a vypočítaná samostatne v závislosti od zadaných požiadaviek Objednávateľa. Výsledná zobrazená cena za tovar na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje Dodávateľ, zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky. Odoslaním objednávky Objednávateľ uvedenú cenu za tovar akceptuje. V cene produktov nie sú zahrnuté dopravné náklady, ani iné náklady súvisiace s dodaním produktov. O výške poplatkov je Objednávateľ informovaný v závislosti od svojho výberu v jednotlivých krokoch uskutočňovania objednávky a tiež na stránkach internetového obchodu.

9.2 Formy platby za tovar sú uvedené v článku X. týchto všeobecných obchodných podmienok, pričom Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť Dodávateľovi celú cenu za objednaný tovar zvolenou formou platby.

9.3 Formy dopravy sú uvedené v čl. VIII. týchto všeobecných obchodných podmienok, pričom Objednávateľ sa zaväzuje poplatky za zvolenú formu dopravy uhradiť spolu s cenou tovaru, podľa zvolenej formy dopravy.

Čl. X. Spôsob platby

10.1 Za všetky produkty (tovary a služby) Dodávateľa môže Objednávateľ zaplatiť týmito spôsobmi: Bankovým prevodom na účet Dodávateľa. Zálohovú faktúru Dodávateľ pošle Objednávateľovi e-mailom. Ak Objednávateľ neuhradí zálohovú faktúru v plnej výške do 14 dní od dátumu jej vystavenia, Dodávateľ si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy a objednávku stornovať. Online platbou prostredníctvom platobnej brány. Hneď ako systém Dodávateľa spáruje platbu Objednávateľa s objednávkou, pošle Objednávateľ Dodávateľovi potvrdenie o prijatej platbe.

10.2 V prípade, ak Objednávateľ zaplatí Dodávateľovi cenu za tovar bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá cena za tovar pripísaná na účet Dodávateľa.

10.3 V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane Dodávateľa pri uvedení ceny tovaru v e-shope alebo v priebehu objednávania, nie je Dodávateľ povinný dodať Objednávateľovi tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že Objednávateľovi bolo zaslané potvrdenie o prijatí objednávky podľa týchto všeobecných obchodných podmienok. Dodávateľ informuje Objednávateľa o chybe bez zbytočného odkladu a pošle Objednávateľovi na jeho e-mailovú adresu upravenú ponuku. Upravená ponuka sa považuje za nový návrh zmluvy a zmluva je v takomto prípade uzatvorená potvrdením o prijatí Objednávateľom na e-mailovú adresu Dodávateľa.

10.4 Pri objednaní tovaru prostredníctvom objednávkového formulára (fungujúceho systémom automatického online konfigurátora) Dodávateľ nevyžaduje od Objednávateľa vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada ceny tovaru pred odoslaním tovaru nie je záloha.

10.5 Dodávateľ vystaví Objednávateľovi daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný na e-mailovú adresu Objednávateľa uvedenú v objednávke.

10.6 Objednávateľ má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením alebo do 48 hodín po jej záväznom potvrdení.

10.7 V prípade, ak dôjde k stornovaniu objednávky podľa bodu 10.6 Dodávateľ uplatní právo na úhradu škody v prípade, že v súvislosti s vyhotovením produktu došlo už k vynaloženiu preukázateľných nákladov.

Čl. XI. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

11.1. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na Objednávateľa.

11.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Objednávateľa v čase, keď Objednávateľ alebo tretia osoba splnomocnená Objednávateľom prevezme tovar od Dodávateľa alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar alebo od prepravcu kuriérskej služby.

Čl. XII. Zodpovednosť za vady, reklamácia, záruka

12.1 Dodávateľ zodpovedá za to, že zhotovený a dodaný tovar bude mať kvalitatívne vlastnosti dohodnuté v zmluve, ustanovené príslušnými právnymi predpismi a normami, prípadne vlastnosti obvyklé.

12.2. Na dodaný tovar poskytuje Dodávateľ Objednávateľovi záruku za kvalitu, a to v dĺžke 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru Objednávateľom.

12.3 Nároky Objednávateľa z vád tovaru (vrátane spôsobu vyriešenia reklamácie) sa riadia príslušnými všeobecnými záväznými predpismi, ktorým podlieha vzťah medzi Dodávateľom a Objednávateľom podľa zmluvy (najmä ustanovenia § 644 a nasl. Občianskeho zákonníka, zákona o ochrane spotrebiteľa a zákone o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku). V prípade zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi, sa uplatňujú príslušné ustanovenia § 560 a nasl. Obchodného zákonníka

12.4 Bližšie podmienky zodpovednosti za vady dodaného tovaru, ako aj spôsob uplatnenia reklamácie, reklamačné lehoty, nároky Objednávateľa z vád tovaru, sú podrobne upravené v reklamačnom poriadku Dodávateľa (ďalej tiež len „reklamačný poriadok“). V tomto reklamačnom poriadku sú rovnako detailne upravené nároky Objednávateľa, ktorý je spotrebiteľom, z vád tovaru. Uzatvorením zmluvy Objednávateľ výslovne potvrdzuje, že sa s týmto reklamačným poriadkom pred uzatvorením zmluvy podrobne zoznámil. Na tento reklamačný poriadok bol Objednávateľ dostatočným spôsobom pred uzatvorením zmluvy upozornený a mal možnosť sa s ním v plnom rozsahu znenia zoznámiť.

Čl. XIII. Odstúpenie od zmluvy

13.1 Odstúpením od zmluvy sa zmluva zrušuje od začiatku.

13.2  Spotrebiteľ má od okamihu uzatvorenia zmluvy právo na odstúpenie od uzatvorenej zmluvy, aj bez uvedenia dôvodu, a to až do 14 dní odo dňa dodania tovaru (t. j. od fyzického prevzatia tovaru spotrebiteľom), ak ho o tomto jeho práve Dodávateľ riadne a včas informoval v súlade s § 3 ods. 1 písm. h) zákon č. 102/2014 Z. z. Inak má spotrebiteľ toto právo až do uplynutia lehoty 14 dní odo dňa, kedy ho o možnosti odstúpenia od zmluvy informoval Dodávateľ v súlade so zákonom. Ak spotrebiteľ nebol o možnosti odstúpenia od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru vôbec informovaný, má možnosť odstúpiť do 12 mesiacov a 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.

13.3 V súvislosti so zmluvami medzi Dodávateľom a Objednávateľom, ktoré sú uzatvárané prostredníctvom internetového obchodu Dodávateľ oboznamuje Objednávateľa, že Objednávateľ nemôže od zmluvy odstúpiť, ak predmetom zmluvy je: a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby, b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom, g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť, h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal, i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil, j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale, k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote, l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

13.4 V súlade s § 7 ods. 6 písm. c) zákona č. 102/2014 Z. z. spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru  určeného osobitne pre jedného kupujúceho. V súlade s týmito obchodnými podmienkami a uvedeným ustanovením zákona, nie je možné odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je zhotovenie tovaru na zákazku alebo tovaru na mieru.

13.5 Odstúpenie od zmluvy Objednávateľom- podnikateľom sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.

13.6 Zmluvou, predmetom ktorej je predaj tovaru, sa na účely tohto zákona rozumie akákoľvek zmluva, a) na základe ktorej spotrebiteľ nadobúda vec za odplatu, najmä kúpna zmluva a zmluva o dielo, alebo b) ktorej predmetom je predaj tovaru aj poskytnutie služby.

13.7 Zákon č. 102/2014 Z. z v § 7 ods. 6 ustanovuje obmedzenie práva na odstúpenie od zmluvy v závislosti od predmetu danej zmluvy. Z vybraných druhov zmlúv to môže byť najmä predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa [§ 7 ods. 6 písm. c)]. Pod touto zmluvou sa chápe najmä tovar, ktorý nie je sériovo vyrábaný a jeho zhotovenie bolo založené na voľbe spotrebiteľa alebo na jeho individuálnej objednávke. Smernica 2011/83/EÚ tento pojem definuje ako výrobok (tovar) zhotovený na základe špecifikácií spotrebiteľa. Týmito špecifikáciami je možné chápať definovanie výrobku a spôsobu jeho zhotovenia v zmluve o dielo (§ 631 OZ) alebo v zmluve o zhotovení veci na zákazku (§ 644 OZ), alebo v podobe pokynov daných v priebehu zhotovenia diela alebo objednanej veci. Špecifikáciou je možné chápať aj personalizovanie tohto tovaru na osobu spotrebiteľa

13.8 Ak sa má na základe zmluvy uzatvorenej v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok začať poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy alebo, ak o to Objednávateľ požiada, Objednávateľ udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy. Objednávateľ uzatvorením zmluvy v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok vyhlasuje, že bol poučený o vyššie uvedenej okolnosti, za ktorej stráca právo odstúpiť od zmluvy.

13.9 Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách a pred začatím poskytovania služieb udelil výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. , spotrebiteľ je povinný uhradiť Dodávateľovi iba cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená, cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia.

Čl. XIV. Osobné údaje a ich ochrana

14.1 Ochrana osobných údajov Objednávateľov a ich spracovávanie sa riadi zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane osobných údajov“) a nariadením Európskeho parlamentu a Rady č. 2016/67

14.2. Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ je na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je fyzickou osobou, povinný oznámiť v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.

14.3 Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ je na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je právnickou osobou, povinný oznámiť Dodávateľovi v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, IČ DPH (ak mu bolo pridelené), číslo telefónu a e-mailovú adresu.

14.4 Zmluvy sú počnúc ich uzatvorením archivované Dodávateľom, a to aj po ich naplnení. Zmluvy sú archivované vo forme, v ktorej boli uzatvorené. Prístup k archivovaným zmluvám má výlučne Dodávateľ, prípadne subjekt Dodávateľa poverený archiváciou. Títo nie sú oprávnení sprístupniť zmluvy tretím osobám, s výnimkou prípadnej zákonnej povinnosti takéhoto sprístupnenia. 14.5 Spracovanie osobných údajov sa riadi dokumentom "Podmienky spracovania osobných údajov", ktorý je zverejnený na stránke internetového obchodu Dodávateľa a tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto všeobecných obchodných podmienok.

Čl. XV. Alternatívne riešenie sporov

15.1 V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Dodávateľ vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Dodávateľ porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Dodávateľa so žiadosťou o nápravu. Ak Dodávateľ na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

15.2 Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Dodávateľom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/, alebo priamo na tomto odkaze; zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. 15.3 Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na tomto odkaze. 15.4 Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Dodávateľom a Objednávateľom – spotrebiteľom vyplývajúcich zo zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR https://www.mhsr.sk/ a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

15.5 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ- fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20,-Eur.

Čl. XVI. Záverečné ustanovenia

16.1 Názov a hlavná charakteristika tovaru, ktorý Dodávateľ v rámci internetového obchodu ponúka, je uvedená pri danom tovare.

16.2 Dodávateľ nie je viazaný žiadny kódexom správania.

16.3 Cenu za použitie diaľkovej komunikácie v zmysle § 3 ods. 1 písm. f) zák. č. 102/2014 Z. z. hradí Objednávateľ subjektu, ktorý mu poskytuje internetové pripojenie, a to vo výške medzi spotrebiteľom a takým subjektom dohodnutej. Dodávateľ Objednávateľovi za použitie prostriedkov komunikácie na diaľku nič neúčtuje.

16.4 Zmluvu medzi Dodávateľom a Objednávateľom je možné uzatvoriť v slovenskom jazyku, prípadne aj v iných jazykoch, ak to nebude dôvodom k nemožnosti jej uzatvorenia.

16.5 Dodávateľ si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením v Internetovom obchode Dodávateľa. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach, vzťah medzi Objednávateľom a Dodávateľom sa riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení zmluvy, a to až do momentu jej zániku.

16.6 Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní zmluvy podľa týchto všeobecných obchodných podmienok nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti (spotrebiteľmi), sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.

16.7 Neoddeliteľnú súčasť týchto všeobecných obchodných podmienok tvorí Reklamačný poriadok a Podmienky spracovania osobných údajov. Dokumenty - Reklamačný poriadok a Podmienky spracovania osobných údajov tohto internetového obchodu sú zverejnené na doméne Internetového obchodu Dodávateľa.

16.8 Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením v Internetovom obchode Dodávateľa dňa 1.4.2022 Prílohou obchodných podmienok je Reklamačný poriadok. Prílohou obchodných podmienok sú Podmienky spracovania osobných údajov

16.9 Objednávateľ bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

16.10 Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.4.2022