Nakonfigurovať

Predaj:+421 911 585 052

Reklamačný poriadok

Čl. I. Všeobecné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, ktoré upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo zmlúv uzatvorených medzi Dodávateľom, ktorým je spoločnosť VANNI s.r.o., so sídlom Bratislavská 279, 010 01 Žilina, Slovenská republika, IČO: 54 217 377, DIČ: 2121611052 IČ DPH SK: . 2121611052, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, v odd. Sro, vo vložke č. 78614/L (ďalej len "Dodávateľ"), a Objednávateľom, ktorých predmetom je zhotovenie a dodanie tovaru podľa osobitných požiadaviek Objednávateľa, vyrábaného na mieru alebo určeného osobitne pre jedného Objednávateľa, ktorý je prezentovaný na internetovej stránke www.vanni.sk ako elektronického obchodu Dodávateľa.

Kontaktné údaje Dodávateľa:

kontaktné osoby pre elektronický obchod:
email: info@vanni.sk
Mob: +421 911/585052

Konateľ spoločnosti
Miroslav Zimen
Tel: +421 911/585052
e-mail: info@vanni.sk

bankové spojenie:
IBAN: SK41 7500 0000 0040 2985 5772

adresa sídla spoločnosti:
VANNI s.r.o., so sídlom Bratislavská 279, 010 01 Žilina, Slovenská republika
IČO: 54 217 377, DIČ: 2121611052 IČ DPH SK: . 2121611052, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, v odd. Sro, vo vložke č 78614 / L

Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P.O. Box B-89; 011 79 Žilina 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny odbor
Tel. č.: 041/ 7632 130, 041/724 58 68, Fax č.: 041/ 7632 139

Emailová adresa: info@soi.sk, za@soi.sk http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

1.1 Zmluvy uzatvárané prostredníctvom internetového obchodu medzi Dodávateľom a Objednávateľom majú charakter zmlúv o dielo, resp. zmlúv o zhotovení veci na zákazku ( ďalej ako ,,zmluva“)

1.2 Tento Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti Objednávateľa, ktorý je spotrebiteľ pri uplatňovaní práv z vád veci (tovaru), alebo služieb v zmysle uzatvorenej zmluvy na diaľku s Dodávateľom prostredníctvom elektronického obchodu Dodávateľa: www.vanni.sk.

1.3 Právne vzťahy vyplývajúce z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady medzi Objednávateľom a Dodávateľom, ktorý je právnická osoba alebo fyzická osoba podnikateľ, ktorý koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti (osoby, ktoré nie sú v postavení spotrebiteľa) sa riadia podľa zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.

1.4 Uzavretím zmluvy a prevzatím tovaru od Dodávateľa Objednávateľ súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom a je týmto viazaný. 

1.5 Pre uplatnenie reklamácie Objednávateľom postačuje doloženie faktúry, nákupného dokladu/dokladu o kúpe tovaru a čísla objednávky tovaru.

II. Záručná doba, práva Objednávateľa v rámci záručnej doby

2.1 Práva z vadného plnenia sa riadia zákonom č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“ alebo ,,OZ“)

2.2 Obsah práv zo zodpovednosti za vady je pre zhotovenie veci na zákazku upravený v ustanovení § 648 OZ. Rovnako ako v prípade predaja vecí v obchode (§ 622 a § 623 OZ) zákon v tomto ustanovení rozlišuje medzi vadami odstrániteľnými (§ 648 ods. 1 OZ) a vadami neodstrániteľnými (§ 648 ods. 2 OZ). Nároky zo zodpovednosti vyplývajúce z uvedených vád sú upravené odchylne od všeobecných ustanovení o zodpovednosti za vady (§ 507 ods. 1 OZ).

2.3 Ak ide o zhotovenie veci na zákazku, vznikne Objednávateľovi právo, aby mu Dodávateľ podľa jeho objednávky vec zhotovil a dodal, a povinnosť zaplatiť Dodávateľovi cenu za zhotovenie veci a dodanie veci.

2.4 Dodávateľ zodpovedá za vady, ktoré má vec zhotovená na zákazku pri prevzatí Objednávateľom, ako aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe. Rovnako zodpovedá za to, že vec má vlastnosti, ktoré si Objednávateľ pri zákazke vymienil.

2.5 Dodávateľ zodpovedá za vady vykonanej zákazky, ktorých príčinou je vadnosť materiálu dodaného Objednávateľom alebo nevhodnosť jeho pokynov, ak Objednávateľa na vadnosť materiálu alebo nevhodnosť jeho pokynov neupozornil.

2.5 Záručná doba je 24 mesiacov.

2.6 Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov; záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky. Dodávateľ je povinný vydať Objednávateľovi záručný list s vyznačením záručnej doby.

2.7 Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia veci. Ak Objednávateľ prevzal vec až po dni, do ktorého mal povinnosť ju prevziať, plynie záručná doba už odo dňa, keď mal túto povinnosť.

2.8 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, je Objednávateľ oprávnený požadovať bezplatné odstránenie vady. Dodávateľ je povinný odstrániť vadu bez zbytočného odkladu.

2.9 Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla podľa objednávky riadne užívať ako vec bez vady, má Objednávateľ právo na zrušenie zmluvy. To isté právo mu prislúcha pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže vec riadne užívať. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu veci podľa objednávky, má Objednávateľ právo na primeranú zľavu.

2.10 Odstrániteľná vada  je taká vada, ktorú možno opravou odstrániť a plnenie sa tak stáva bezvadným. Neodstrániteľnou vadou je taká vada, pre ktorú nemôže byť vec užívaná ako vec bez vady, najmä vec nemožno opraviť (vadu odstrániť). To, či v konkrétnom prípade ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú, nemožno posúdiť len z technického hľadiska, ale z hľadiska ekonomického a právnej funkcie poskytnutého plnenia. Preto za neodstrániteľné vady je treba okrem vád, ktoré technicky nemožno vôbec odstrániť, považovať i vady, u ktorých by ich odstránenie bolo ekonomicky neúčelné buď preto, že náklad na opravu by bol neúmerne vysoký (z hľadiska hodnoty veci), alebo preto, že oprava by si vyžiadala neprimerane dlhý čas (z hľadiska záujmu a potreby objednávateľa na využití a užívaní zhotovenej veci).

2.11 Vada na zhotovenej veci sa musí odstrániť riadne. Odstránenie vady spočíva vo vykonaní opravy alebo dokončení práce, ak ide o nedorobok. Na rozdiel od predaja v obchode (§ 622 OZ) Objednávateľ nemá v tomto prípade právo požadovať výmenu veci za vec bez vád. Tento rozdiel vyplýva z povahy zmluvy o zhotovení veci na zákazku, ktorej predmetom je zhotovenie individuálne určenej veci podľa objednávky.

2.12 Odstránenie vady musí Dodávateľ vykonať bezplatne. To znamená, že Dodávateľ nemá nárok na zaplatenie ani ceny, ani prípadných osobitných nákladov, ktoré musel vynaložiť na odstránenie vady. Právo na ich náhradu nemá ani vtedy, ak v súvislosti s odstránením vady došlo k zhodnoteniu veci (napr. ak opotrebovaná súčiastka bola nahradená novou súčiastkou). Naopak, Objednávateľ má nárok na náhradu potrebných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady (§ 509 ods. 1 OZ).

2.13 Vada sa musí odstrániť bez zbytočného odkladu. 

2.14 Spôsob odstránenia vady závisí od rozhodnutia Dodávateľa. Ak však zamýšľaný spôsob odstránenia vady nie je spôsobilý výskytu vady zamedziť, nie je vylúčené, aby sa Objednávateľ domáhal na súde uloženia povinnosti Dodávateľovi vykonať odstránenie vady určitým spôsobom. Ad b) Právo na zrušenie zmluvy môže Objednávateľ uplatniť v prípade odstrániteľnej vady len vtedy, ak nemôže vec riadne užívať pre: - opätovný výskyt vady po oprave alebo - pre väčší počet vád. O „opätovné vyskytnutie vady po oprave“ ide vtedy, ak sa rovnaká vada, ktorá už bola najmenej 2-krát odstraňovaná, vyskytuje opätovne. O rovnakú vadu ide vtedy, ak vada má rovnaké prejavy vo vlastnostiach veci, nie je však podstatné, akým spôsobom bola vada odstraňovaná. O takýto prípad nejde, ak sa na veci prejaví po predchádzajúcej oprave iná než dosiaľ reklamovaná vada. Väčším počtom vád trpí vec vtedy, ak má v dobe uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady súčasne najmenej tri odstrániteľné vady. Obe vyššie uvedené skutočnosti možno uplatniť len vtedy, ak súčasne bránia riadnemu užívaniu veci ako veci bez vady.

2.15 Zákon za neodstrániteľnú vadu považuje nielen takú vadu, pre ktorú vec nemožno opraviť, ale aj opraviteľnú vadu vtedy, keď nebola odstránená „bez zbytočného odkladu“ (§ 648 ods. 1 OZ). Za neodstrániteľnú vadu sa považuje aj vada, ktorá sa vyskytla opakovane alebo ak ide o väčší počet vád.

2.16 V prípade neodstrániteľnej vady je potrebné z hľadiska obsahu záruky rozlišovať, či ide o vadu, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci, alebo o vadu, ktorá takému užívaniu nebráni. V takých prípadoch má objednávateľ tieto práva: a) právo na zrušenie zmluvy (§ 648 ods. 2 prvá veta OZ), b) právo na primeranú zľavu z ceny (§ 648 ods. 2 tretia veta OZ). Ad a) Objednávateľ môže žiadať zrušenie zmluvy, ak ide o vadu, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci. Za takú vadu sa predovšetkým považuje funkčná vada. Okrem toho môže ísť o vady, ktoré sa týkajú objednávateľom vymienených vlastností.

2.17 V prípade vady, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci, má objednávateľ právo na zrušenie zmluvy. Zmluva sa zrušuje odstúpením od zmluvy. Zmluva sa v takom prípade zrušuje od začiatku (§ 48 ods. 2 OZ). Súhlas Dodávateľa ani jeho súčinnosť sa tu nevyžaduje. Odstúpenie od zmluvy je jednostranným právnym úkonom Objednávateľa a uplatňuje sa mimosúdnou cestou. Právne účinky ako hmotnoprávny úkon nadobúda doručením oznámenia o odstúpení Dodávateľovi. Ad b) V prípade, že vada je síce neodstrániteľná, ale ide o vadu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu veci, má Objednávateľ právo (obdobne ako pri predaji v obchode podľa § 623 ods. 2 OZ) na primeranú zľavu z ceny vykonanej zákazky. Objednávateľovi môže byť priznaná zľava, ktorá je primeraná obvyklému zníženiu ceny u podobnej veci. Primeranosť zľavy sa posudzuje predovšetkým s ohľadom na rozsah vady a rozsah možností, za ktorých možno vec aj s takouto vadou používať ako vec bez vád.

2.18. Právo na zrušenie zmluvy a právo na poskytnutie zľavy sa navzájom vylučujú. Úspešným uplatnením jedného z nich stráca Objednávateľ možnosť uplatniť druhé. Pre rozhodnutie, ktoré z týchto práv Objednávateľ uplatní, je určujúca povaha vady, o ktorú ide. Ak Objednávateľ úspešne uplatní právo na zľavu, i keď vzhľadom na okolnosti prípadu mohol žiadať zrušenie zmluvy, je treba mať za to, že jeho práva zo záruky sú tým z hľadiska vady uspokojené.

2.19 Zrušením zmluvy vznikne medzi Objednávateľom a Dodávateľom  právny vzťah bezdôvodného obohatenia; každý z účastníkov zmluvy je povinný vrátiť druhému účastníkovi všetko, čo mu bolo podľa nej plnené (§ 457 OZ).

2.20 Nároky zo zodpovednosti za vady možno uplatniť samostatne alebo viac naraz (napr. ak je pochybné, či ide o odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú vadu). Viac nárokov možno uplatniť vedľa seba alternatívne alebo ďalší nárok možno uplatniť pre prípad, že primárne požadovaný nárok nebude uznaný za dôvodný (eventuálne).

2.21 Objednávateľ má právo na náhradu potrebných nákladov, ktoré vznikli v súvislosti s uplatnením práva zo zodpovednosti za vady, t. j. ako nákladov vlastnej reklamácie, tak i nákladov, ktoré súvisia so samotnou opravou (napr. náklady dopravy veci do opravovne). Rozsah jeho práva, ako i spôsob a dobu jeho uplatňovania upravuje § 509 ods. 1 OZ.

2.22 Práva zo zodpovednosti za vady sa musia uplatniť v záručnej dobe (§ 645 a § 646 OZ). Na zachovanie práva zo zodpovednosti za vady teda nestačí, aby sa v záručnej dobe vada vyskytla, ale je potrebné, aby v tejto lehote bolo právo tiež reklamáciou uplatnené.

2.23 Ak sa právo zo zodpovednosti za vady neuplatní v záručnej dobe u Dodávateľa, zanikne (§ 583 OZ). Ide o preklúziu práva s tým, že čas od uplatnenia práva zo záruky až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta. Dodávateľ je povinný vydať Objednávateľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a čase jej trvania. 2.24 Právo zo zodpovednosti za vady, ktoré bolo uplatnené včas u Dodávateľa a nebolo uspokojené, možno uplatniť na súde vo všeobecnej 3-ročnej premlčacej dobe (§ 508 ods. 1 OZ). Táto začína plynúť odo dňa, keď Objednávateľ vytkol vady u Dodávateľa.

2.25 Podľa § 504 OZ musí byť vada reklamovaná bez zbytočného odkladu po vyskytnutí sa vady. Ide o lehotu poriadkovú, ktorá nespôsobuje zánik práva. Jej nedodržanie môže mať význam z hľadiska zodpovednosti za škodu za podmienok uvedených v § 420 OZ (pokiaľ by škoda vznikla v dôsledku tohto zmeškania).

2.26 Dĺžka záručnej doby pre Objednávateľa, ktorý nie je spotrebiteľom je 12 mesiacov, záručná doba začína plynúť okamihom odovzdania tovaru Dodávateľom Objednávateľovi, resp. prvému prepravcovi.

2.27 Ako doklad o záruke vystavuje Dodávateľ ku každému tovaru doklad (faktúru) so všetkými zákonom uvedenými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky (najmä názov tovaru,  cena, množstvo, sériové číslo).

2.28 Na výslovnú žiadosť Objednávateľa Dodávateľ poskytne záruku písomnou formou (záručný list).

2.29 V prípade, ak je Objednávateľom spotrebiteľ, v rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia týmto Reklamačným poriadkom, zákonom č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. V prípade poskytnutia predĺženej lehoty sa reklamácie riadia výhradne týmto Reklamačným poriadkom.

2.30 Zákon o ochrane spotrebiteľa ako synonymum s pojmom dodávateľ (podľa Občianskeho zákonníka) používa pojem „predávajúci“.

III. Záručné podmienky Kontrola tovaru pri prevzatí

3.1 Napriek opatreniam, ktorými sa Dodávateľ snaží vady na zhotovenom a dodanom tovare eliminovať, zodpovedá za vady, ktoré má právo Objednávateľ reklamovať počas záručnej doby, ktorá je stanovená zákonom na 24 mesiacov.

3.2 Zodpovednosť Dodávateľa vzniká vtedy, ak zhotovená vec nemá kvalitu a kvantitu, aké si Objednávateľ pri objednaní zákazky vymienil, príp. nezodpovedá príslušným právnym predpisom, technickým normám a pod.

3.3 Objednávateľ, ktorý nie je spotrebiteľom je povinný, a Objednávateľovi, ktorý je spotrebiteľom, sa odporúča, aby bezprostredne pri dodaní veci, tovaru prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť balenia, prípade iné zjavné poškodenia balenia zásielky) podľa priloženého prepravného listu alebo faktúry. Objednávateľ je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode so zmluvou, s tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku Objednávateľ od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu. V prípade, že prepravca nedisponuje protokolom, resp. neumožní spísať protokol, následne je Objednávávateľ povinný nahlásiť poškodenú zásielku najneskôr do 2 pracovných dní na email: info@vanni.sk.

3.4 Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou prepravcu (dopravcu, kuriéra, zasielateľa, zásielkovej spoločnosti) alebo poškodenie tovaru zavinené prepravcom je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka, zamestnanca prepravcu. Poškodený tovar Objednávateľ od prepravcu neprevezme a poškodenie tovaru zaznačí do dokladu o prevzatí tovaru.

3.5 Dodávateľ nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú udaním nesprávnej adresy Objednávateľa.

IV. Uplatnenie reklamácie

4.1 Reklamácia musí byť Objednávateľom uplatnená bez zbytočného odkladu po jej zistení, písomným prípisom/podaním, zaslaným na vyššie uvedenú adresu pre reklamačné účely, t.j. VANNI s.r.o. so sídlom Bratislavská 279, 010 01 Žilina, spoločne s predložením originálu alebo kópie faktúry. Reklamáciu možno uplatniť aj prostredníctvom e-mailu, ktorý Objednávateľ zašle na e-mailovú adresu info@vanni.sk, a ku ktorému pripojí naskenovanú faktúru.

4.2 Pri uplatnení reklamácie je potrebné, aby Objednávateľ uviedol: označenie výrobku, dátum objednávky, množstvo výrobku, popis závady podľa možnosti doložil aj fotografiu, ak povaha vady umožňuje jej fotografické zachytenie. Zároveň Objednávateľ oznámi, aký druh nároku zo zodpovednosti za vady si uplatňuje.

4.3 Pri uplatnení reklamácie Objednávateľom spotrebiteľom je Dodávateľ povinný spotrebiteľovi vydať potvrdenie o prijatí, uplatnení reklamácie ihneď, ak nie je možné toto potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, pričom potvrdenie o reklamácii Dodávateľ nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom (napr. e-mailom, písomne a pod.).

4.4 Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť Dodávateľovi začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:

a) doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie Dodávateľovi,
b) doručenie reklamovaného tovaru od Objednávateľa Dodávateľovi alebo určenej osobe,
c) doručenie ostatnej súvisiacej dokumentácie k reklamovanému tovaru Dodávateľovi, ak sú tieto údaje nevyhnutné na riadne vybavenie reklamácie;

4.5 Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť Dodávateľovi alebo ktorý je pevne zabudovaný, Objednávateľ je okrem splnenia podmienok podľa bodov 4.4 písm. a) a c) týchto reklamačných podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru Dodávateľom alebo treťou osobou určenou Dodávateľom. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť Dodávateľovi alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však Dodávateľ alebo ním určená tretia osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany Objednávateľa nezabezpečí vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie, reklamačné konanie začína dňom doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie Dodávateľovi.

V. Výluky

5.1 Vada, ktorá vznikla neodbornou starostlivosťou alebo iným neodborným uvedením tovaru do prevádzky, bude považovaná za vadu tovaru len vtedy : a) ak táto montáž alebo uvedenie do prevádzky boli dojednané v  zmluve a boli vykonané Dodávateľom alebo inou osobou na zodpovednosť Dodávateľa alebo b) ak montáž alebo iné uvedenie veci do prevádzky vykonal Objednávateľ a vada vznikla na základe nesprávnych pokynov uvedených v návode k montáži alebo k uvedení veci do prevádzky.

5.2 Ak Objednávateľ pri tovare, ktorý vyžaduje odbornú inštaláciu, túto podmienku nesplní, nebude následná reklamácia uznaná. Dodávateľ nezodpovedá za tie vady tovaru, ktoré boli spôsobené neodbornou manipuláciou či montážou vykonávanou Objednávateľom, alebo treťou osobou.

5.3 Ďalej sa záruka nevzťahuje na poškodenia vzniknuté (v prípade, že takáto činnosť nie je činnosťou obvyklou a pritom nie je zakázaná v priloženom návode na použitie): mechanickým poškodením tovaru, elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje) s výnimkou bežných odchýlok, používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené, neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar, tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami, prevedením nekvalifikovaného zásahu či úpravy tovaru, tovar, ktorý bol akokoľvek upravovaný zákazníkom a chyba vznikla v dôsledku tejto úpravy, tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou, použitím nesprávneho alebo chybného programového vybavenia, použitím nesprávneho alebo neoriginálneho spotrebného materiálu, ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté, pokiaľ také použitie nie je obvyklé a pritom nebolo vylúčené v priloženom návode k použitiu.

5.4 Tieto obmedzenia neplatia, ak boli vlastnosti tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými podmienkami, Objednávateľom a Dodávateľom výslovne dohodnuté, vymienené alebo Dodávateľom deklarované, prípadne je možné očakávať vzhľadom k obvyklému spôsobu použitia tovaru.

5.5 Záruka sa nevzťahuje na vady, na ktoré bol Objednávateľ v dobe uzatvárania zmluvy s Dodávateľom upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola zmluva uzatvorená, musel vedieť.

5.6 Záruka sa tiež nevzťahuje na bežné opotrebovanie produktov (alebo ich častí) spôsobené používaním produktov.

5.7 Dodávateľ nezodpovedá za vedľajšie škody spôsobené v dôsledku vyššie uvedených skutočností, prípadne škody spôsobenej tovarom v dôsledku nevynaloženia dostatočnej starostlivosti Objednávateľom.

VI. Znečistený tovar

6.1 Objednávateľ sa vystavuje riziku neprevzatia reklamácie na reklamačné konanie v prípade, ak je tovar alebo jeho súčasť znečistená alebo nespĺňa základné hygienické podmienky, alebo je tovar viditeľne mechanicky poškodený.

VII. Spôsob vybavenia reklamácie

7.1 Dodávateľ je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie do 3 dní od začiatku reklamačného konania (odo dňa prijatia reklamovaného produktu alebo reklamačného podnetu). V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví Dodávateľ reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa prevzatia reklamovaného tovaru Dodávateľom.

7.2 Ak Objednávateľ spotrebiteľ uplatnil reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpy/dodania tovaru, Dodávateľ ju môže zamietnuť, vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Dodávateľ poskytne Objednávateľovi spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť Dodávateľa vydať Objednávateľovi spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie do 30 dní od uplatnenia reklamácie. Ak Dodávateľ zamietne reklamáciu uplatnenú spotrebiteľom po 12 mesiacoch od kúpy/dodania tovaru, je povinný na doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Objednávateľ spotrebiteľ zaslať výrobok, tovar na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Dodávateľ bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Objednávateľ spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť Dodávateľa za vadu, môže si reklamáciu uplatniť znova, počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Všetky účelne vynaložené náklady spojené s odborným posúdením znáša Dodávateľ, ktorý je povinný ich spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie. Znova uplatnená reklamácia nemôže byť Dodávateľom zamietnutá.

7.3 Dodávateľ vydá spotrebiteľovi písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný, a to e-mailom bez zbytočného odkladu od prijatia reklamácie (v prípade osobného uplatnenia je odovzdaný obratom); ďalej písomné potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o prevedení, vykonaní opravy a  dobe trvania reklamácie, prípadne s odôvodnením zamietnutia reklamácie.

7.4 Odborné posúdenie musí obsahovať identifikáciu osoby, ktorá ho vykonáva/vykonala, presnú identifikáciu posudzovaného tovaru, výrobku, popis stavu výrobku, výsledok posúdenia, dátum vyhotovenia odborného posúdenia.

7.5 Vybavením reklamácie sa v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru alebo časti tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

7.6 Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo Objednávateľa na náhradu škody podľa zákona č. 294/1999 z. z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom v platnom znení.

VIII. Alternatívne riešenie sporov

8.1 V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Dodávateľ vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Dodávateľ porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Dodávateľa so žiadosťou o nápravu. Ak Dodávateľ na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

8.2 Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Dodávateľom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/, alebo priamo na tomto odkaze; zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti.

8.3 Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na tomto odkaze.

8.4 Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Dodávateľom a Objednávateľom – spotrebiteľom vyplývajúcich zo zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR https://www.mhsr.sk/ a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

8.5 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ- fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20,-Eur.   

IX. Záverečné ustanovenia

9.1 Tento reklamačný poriadok je k dispozícii v sídle Dodváateľa alebo ako dokument zverejnený na webovom sídle Dodávateľa: www.vanni.sk.

9.2 Tento reklamačný poriadok sa v otázkach, ktoré výslovne neupravuje, sa v prípade Objednávateľa spotrebiteľa riadi ustanoveniami zákona 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka a súvisiacich právnych predpisov (zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a ostatnými platnými právnymi predpismi SR.

9.3 Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 1.4.2022